tisdag 5 januari 2016

Här sitter jag och bara "kurar ihop mig under en filt med en kopp thé och bara myser". Det är väl inte det roligaste jag gjort. Men ska man testa olika saker man föraktar så får man offra sig. Hur är det då? Tja. Sådär får jag säga. Själva kurandet är inte särskilt skönt. Det är alltså inte skönt att sitta sådär ihopkurad. En liten stund går det bra men sen blir det lite problem med blodtillförseln till underbenen. Skorna jag har myst till det med är riktigt varma och jag svettas om fötterna. Sen är det det här med teet som jag såklart dricker ur en drejad mugg. Det är inte jättegott med te. Man blir ju ännu mer varm av det. Likadant med de levande ljusen som är obligatoriska när man kurar på detta sättet. Dels blir det varmt och dels är det ju en distraktion som tar fokus från själva kurandet som ska vara stillsamt och närmast meditativt. Filten börjar också bli väldigt varm nu. Jag gillar inte särskilt mycket detta att vara varm. Jag har nu insett att detta med kurande mycket handlar om att vara varm. Annars är det väl okej. Det är som en vanlig kväll med lite olika attribut och en konstig sittställning. Detta att bara sitta och vara mysig och tänka under en filt är nog inget för mig. Inte ens med "god" bok hade jag gillat detta. Obekvämt och varmt. Jag tog mig i alla fall an detta med ett öppet sinne. Får testa att "bara gå en runda med kameran" i morgon om vädret tillåter och jag hittar min lusekofta. Nu ska jag sträcka ut benen.