tisdag 5 januari 2016

Det finns så mycket man tycker om, maträtter och musikartister och författare och annat man skulle kunnat lägga sin tid på att tipsa andra om. Det är ändå ingen som lyssnar. Människor i min närhet klagar ofta på att jag tycker illa om så otroligt mycket olika saker, att jag kanske rentav avfärdar det mesta som skit. Därför kommer jag här framöver ta mig an saker jag känner någon form av agg mot. Ompröva och analysera, försöka motivera, i bästa fall omvärdera. Det kan röra sig om allt ifrån Monty Python till Rawfood, två helt olika saker som jag får spykänslor bara av att tänka på.

Det blir inget privat och det blir ingen litteratur. Författardrömmarna gick upp i rök för längesen. Jag saknar dem inte och jag är ingen plågad konstnär. Däremot finns det ett visst agg mot de som tror sig vara det, och det kommer med största sannolikhet också bli utrymme för analys av dessa ljusskygga individer.


Det kommer inte finnas möjlighet att kommentera och tycka saker här, jag är ointresserad av vad andra människor tycker om till exempel reggae, som är bland det värsta jag vet.